تلخ تر از قهوه

تلخ تر از قهوه

روزنوشت های یک عدد محمدرضا
تلخ تر از قهوه

تلخ تر از قهوه

روزنوشت های یک عدد محمدرضا

while True

خیلی ها از شرایطشان ایراد میگیرند و میگویند از زندگیشان راضی نیستند، اکثرا تقصیر خودشان هست چون تغییری در خود نمیدهند و منتظر معجزه ای هستند که بیاید و زندگیشان را از این رو به آن رو کند، و چه خنده دار هست تفکرشان. مانند پرنسسی که در انتظار شاهزاده ای هست که با اسب سفیدش بیاید و دستانش را بگیرد و از این ظلمت و یکنواختی نجاتش دهد و بدلش کند به خوشبخت ترین انسان روی زمین و همیشه یک لبخند گشاد حاکی از رضایت درونی بر روی لبانش باشد و خلاص شود از دنیایی که برای خودش ساخته بود. و چقدر مشمئز کننده هست این تفکر بچگانه.

گروهی دیگر اما، در دام افتادند. مثل شاهی که در بازی شطرنج محاصره شده و با هر حرکتش، کیش میشود و عاجزانه در حال تلاش برای راه فراری هست و حتی ممکن هست مهره های مهمی هم فدای این تلاش ها برای تغییر وضعیت کند.

مانند پدر خانه ای با سه فرزند و حقوق ناعادلانه ی کارمندی، یقینا از زندگیش راضی نیست و دچار روزمزگی شده اما چاره ای ندارد جز ادامه ی روند. پس از ۳۰ سال کار به خودش میاید و میبیند تمام عمرش رفت و هیچ برایش نمانده جز سکون و سنگینی میانسالی و پیری که آرام آرام تسخیرش میکند.

یکنواختی، واژه ایست که بر تن این روزهای من نشسته. وسط دوره ی هوم سیکم هستم، سرباز فراری محسوب میشوم و تا سال ها قرار نیست دوده های تهران را استنشاق کنم. از مدرنیته و جهان اولی اینجا هم چیزی جز تختم و کتابخانه آپارتمان به من نرسیده. امیدوارم IELTS نمره لازم را کسب کنم. حداقل بدون استرس میتوانم برم در خیابان قدمی بزنم، هم صحبتی پیدا کنم و از لاک خود در بیاییم. اگر هم که نمره لازم را نیاوردم... بهتر است بیارم :)

نظرات 4 + ارسال نظر
نجف 1396/07/16 ساعت 15:04 http://najaf616.blogsky.com

سلام برشما دوست عزیز
1- تشکر ویژه بابت بازدید و حضورگرمتون
2- انشاالله که نمره قبولی را بگیرید
3- خوشحال میشم بازهم به ما سر بزنید

سلام بر شما
خواهش میکنم نظر واقعیمو گفتم
سلامت باشید و ممنون
حتما

Baran 1396/07/14 ساعت 00:12 http://haftaflakblue.blogsky.com/

ان شاء الله نمره لازم رو کسب می کنید

ممنون :)

صحرا 1396/07/13 ساعت 09:20

اینقدر سختش نکن. یه امتحان انگلیسی این حرفا رو نداره . من اینطوری به خودم روحیه میدم :))
امیدوارم هرچه زودتر این فشار و استرس تموم بشه

راس میگی :)
اوهوم منم

صحرا 1396/07/12 ساعت 22:06

حالا باید حتما آیلتس قبول بشی تا بری تو خیابون و رفیق پیدا کنی؟ ؛)
من هم تقریبا حس تو رو دارم. هیچ دوستی ندارم و روزهایم شبیه هم شده اند. حس می کنم از برنامه هام عقب افتادم و نمیتونم و اراده نمیکنم کاری بکنم و میدونم دارم وقت کشی میکنم. یک جور بدی دچار کرختی روحی شدم. امیدوارم برای تو زود بگذره این مرحله ی هوم سیک و ایلتس هم که چاره ای جز قبولی نداری!

استرس امتحان نمیذاره صحرا
قبول نشم یه ترم عقب میوفتم بازم
میترسم سر استرس ازمون خراب کنم
جا میوفتیم ایشالا :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد